måndagslistan

Matvanor:
 
Bästa maträtt?
➝ En jättegod och krämig pastarätt, allra helst avnjuten på en uteservering i Milano.
 
Bästa efterrätt? 
➝ Pappa gör en jättegod glassaktig efterätt med björnbär som är ren eufori för smaklökarna.
 
Bästa dryck?
➝ Förutom vatten (bäst med hästlängder) är det förmodligen pepsi max. Är tyvärr halvt beroende av det :/ Eller kaffe, det är oavgjort.
 
Använder du smör på smörgåsen?
➝ Ja, men i minsta möjliga mängd för att mackan inte ska bli torr. Tycker smör är jätteäckligt och får typ panik om jag råkar få det på fingret.
 
Smågodis eller färdiga påsar?
➝ Smågodis lätt lätt lätt.
 
Bästa soppan?
➝ Pappas fisksoppa!
 
Favoritglass?
➝ Typ all glass (helst kaffe- eller bananglass) från Coldstone. En av de saker jag saknar så fruktansvärt mycket när jag inte är i USA.
 
Shoppingvanor:
 
Hur mycket shoppar du för varje månad?
➝ Jättesvårt att svara på faktiskt, då det är så himla olika. Kanske 200-300 kr/månad om vi nu ska hitta någon form av genomsnittssiffra.
 
Favoritplagg?
➝ Mina vida, svarta byxor alternativt mina svarta jeans.
 
Favoritfärg på kläder? 
➝ SVART.
 
Favoritfrisyr? 
➝ Det cirka absolut bästa som finns är att ha kort hår. Dock tycker jag inte att jag passar i det så tampas med mitt långa trassel ändå (ska dock klippa av efter studenten pga orkar inte mer). Frisyrmässigt älskar jag att ha flätor, så synd att jag inte kan göra det på mig själv :/
 
Bästa mönster?
➝ Randigt om jag MÅSTE välja, helst inget annars.
 
Bästa accessoar?
➝ Mitt childhoodarmband I guess, har ju ändå på mig det varje dag. Ibland händer det även att silverringar sitter i mina öron.
 
Arbete, utbildning:
 
Jobbar du eller pluggar du?
➝ Pluggar mitt andra år på teknikprogrammet för tillfället.
 
Vad vill du bli?
➝ Svåraste frågan jag vet. Har ej stött på något yrke än som jag verkligen kan tänka mig. Det kommer nog så småningom hoppas jag.
 
Trivs du med ditt jobb/din utbildning?
➝ Skulle inte säga att jag inte gör det, men risken finns nog att jag hade valt att plugga något annat om jag fick välja igen. Är dock tacksam för att jag lärt känna de människor jag lärt känna genom programmet.
 
Är lönen viktigast?
➝ Nej, verkligen inte. Skulle nog svarat ja på denna fråga för ett år sedan, men har insett att välmåendet är viktigast, så hoppas mest på att jag kan hitta ett jobb som gör mig lycklig :)
 
Lite allt möjligt:
 
Har du barn? 
➝ Icke, men någon gång vill jag hemskt gärna ha det.
 
Älskar du någon?
➝ Min familj och mina vänner väldigt mycket.
 
Betyder familjen mycket för dig?
➝ Ja, även om de ibland kan driva mig till vansinne (tror lätt det blir så när man levt så tätt inpå varandra i nästan arton år) så älskar och uppskattar jag mina föräldrar och syskon oändligt mycket.
 
Vart åker du helst på semester?
➝ Antingen till extrafamiljen i Chicago, eller något avlägset och spännande land som till exempel Brasilien.
 
Bästa klimatet?
 ➝ VÄRME. Kyla är också mysigt på sitt eget sätt, men det finns ingenting som överträffar de dagar då man kan vandra runt barbent utan att frysa.
 
Hemmafest eller krogen? 
➝ Hemmafest! Tycker det är så mysigt och trevligt och varierande. Gillar när man kan höra sig själv tänka och samtala med människor. Har kanske egentligen ingen talan inom detta område då jag ej är arton och således aldrig varit på krogen, men tycker ändå att jag känner mig själv tillräckligt bra för att svara på frågan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: