sommaren som gått

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
Firade mina vänner som tog studenten. Kollade utspringet och kortegen, och flängde runt på mottagningar. Skjutsade även ett gäng glada studenter till och från krogen, så somnade sent som attan.
 
Reste du någonstans?
Enda utlandet var Danmark där vi spenderade en dag då vi var och hälsade på min syster i Skåne. Annars har jag hållt mig i Sverige. Inte mig emot dock, svensk sommar är ett svårslaget fenomen.
 
 
Något du saknade och vill ha nästa sommar?
Trots svaret ovan vill jag ändå resa lite nästa sommar. Kanske hälsa på extrafamiljen i USA som jag saknar så, eller tågluffa? Vet inte riktigt men vill gärna testa mina vingar och känna mig fri efter studenten.
 
Musik du lyssnade på?
Väldigt mycket Håkan och Mumford and Sons med tanke på Ullevi-konserten och Bråvalla. Också mycket gammal och tidlös musik: The Beatles, Bob Dylan, Simon & Garfunkel <3
 
 
 
Bästa sommarpraten?
Grät mycket under Tom Malmquists och Emilia Linds program. Sedan tyckte jag Sara Mohammads var bra och upplysande, Alexander Bards intressant och likaså Gloria Ray Karlmarks. Har dock inte lyssnat på Silvana Imam än, och tror verkligen att det kan vara bra.
 
Böcker du läste?
Många. Det är något som inte stämmer av Martina Haag var en favorit, så ärlig och smärtsam att läsa. Flyga drake var ännu värre, tårarna rann långt efter bokens slut. På ett inte alls lika känslomässigt plan men som ögonöppnare och informerande bok gillade jag De förklädda flickorna i Kabul.
 
Godaste maten du ätit?
Sötpotatisgrytan jag, Amanda och Lina lagade. Det var verkligen bland det bästa jag ätit, HÄR hittar ni receptet.
 
 
Har du jobbat någonting?
Jobbade på lagret hos pappa första veckan på lovet. Första sommarjobbet lol, men har ju alltid tränat hela somrarna.
 
Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förut?
Gick på konsert. Någonting jag aldrig upplevt förut men denna sommaren har jag hunnit med ett flertal. Visade sig vara en himla bra grej det där. Också varit på min första kräftskiva, det var också kul.
 
 
Kläder du bar?
Förmodligen främst träningskläder då en var på läger typ halva sommaren. Annars tunna t-shirtar, croppade linnen, lösåtsittande byxor och sneakers.
 
Hur har ditt mående varit?
Väldigt uppochner. Har verkligen haft mina bästa stunder denna sommaren, men också mina absolut värsta. Anledningarna har varit många och samtidigt få om man sätter dem i perspektiv, men sådant tar ju inte ångesten hänsyn till. Det ska i alla fall bli väldigt skönt att få återgå till vardagen imorgon, tror att mitt mående kommer uppskatta det. 
 
Tre roliga saker som du gjort?
Umgåtts med Calli som varit på besök, följt med Sigrids familj på deras båt och hoppat från klippor i Djäknesundet.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: