sälen

Alarmet som ringer tidigt. Inte för att det behöver det utan för att jag vill. Det är kallt i huset men jag har raggsockor vid sängen.
 
Jag brygger kaffe, tre skopor per kopp. Brukar få beröm för mitt kaffe, tror jag besitter någon slags fingertoppskänsla. 
 
(null)
Bara sitta still är svårt. Jag försöker. Läser bloggar, kollar mejlen, slutar kolla mejlen. Skulle ju inte göra det. Tänker på mitt jobb. Som inte är mitt jobb längre. Blir jag lyckligare här?
 
(null)
Sedan ljusnar det. Vita träd som lyst upp mörkret blir skuggestalter framför en rosa himmel. Jag rusar ut, kameran i handen. Försöker fånga allt. Men så slår det mig; här är nästan varje morgonhimmel rosa, jag kan fånga en annan.
 
(null)
Andas. Känna. Jo, jag blir lycklig här. Det blir nog bra tillslut. Nu snöar det igen. Det blir bra tillslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: