Turistande

På lördagen var jag färdigtävlad redan vid niotiden. Detta lämnade oss en hel dag för sightseeing och turistande.

Vi tog metron till Schönbrunn, ett enormt (läs enormt) slottsområde en bit utanför Wien. Hade inga förväntningar, men tyckte verkligen det var så häftigt. Arkitekten i mig blev verkligen hänförd av hur hela området var uppbyggt. Så mäktigt. Skulle verkligen vilja åka hit igen, gärna på sommaren.

I slottsparken stod dessa enorma statyer överallt. Fula fast ändå fina och väl passande i omgivningen.

Tog sedan metron till centrum. Där strosade vi runt på bland gamla byggnader, och shoppade dessutom en aning. Sedan avnjöts lunch på Vapiano, fussili med pesto blev det för mig. Mycket bra val.

Den gamla katedralen mitt i stan. Inte riktigt som duomo i Milano, men nära därpå.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ser härligt ut!

2016-03-09 @ 20:34:22
URL: http://meremilia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: