pluggtips

Är ju en sjukligt oproduktiv människa, så nedanstående tips är lika mycket påminnelse för mig som råd för dig. Lever sällan som jag lär, men tar jag väl tag i mig själv så fungerar detta bäst för mig:
 
✎ Använd dig av miljön. Jag pluggar till exempel helt värdelöst om jag ligger i sängen, då jag associerar den platsen med sömn, serietittande osv. Istället sätter jag mig helst på ett ställe jag inte annars spenderar så mycket tid vid, så att det blir ett miljöombyte. ALLRA bäst pluggar jag om jag får lämna hemmet helt och hållet, åker gärna och sätter mig i biblioteket eller skolan, där jag ju är van att plugga.
 
✎ Ta pauser. För mig är det relativt omöjligt att bara sitta och råplugga flera timmar i sträck. Tio minuters slösurfande/ ätande/ bloggande osv. lite då och då räcker gott och väl. 
 
✎ Lyssna på rätt musik. Detta gör också jättestor skillnad för mig. Lyssnar jag på mina bästa låtar tappar jag allt fokus och sitter och sjunger (mimar om det är en offentlig plats) med istället. Brukar lyssna mest på José González pga så lugnande musik som enkelt går att koppla bort så det bara blir som ett bakgrundssorl, alternativt bara instrumental musik.
 
✎ Drick kaffe. Hehe, med allra största risk jätteindividuellt, men ojsan vad mycket mer skärpt jag blir efter en kopp eller två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: