En dag i Köpenhamn

Igår åkte hela familjen över Öresund för en halvdag i grannlandet. Har alltid tyckt om och trivts i Köpenhamn. Delvis för att jag älskar att se hur mycket pappa passar in och trivs där, han är ju snudd på dansk. Att jag går under smeknamnet dansken hos mina vänner är kanske inte så konstigt ändå.

Vi började med att strosa längs Strøget i ett par timmar. Jag fick till min förtjusning med mig mycket fint hem (obs rean på weekday var dröm). 


Vi satte oss sedan på en uteservering på Gråbrødretorv för att fylla på med vätska. Det var ju nämligen rätt jävla varmt.

Vi insåg sedan att vi var relativt görhungriga och började således promenera mot Nyhavn i hopp om att få bord på en av uteserveringarna där.

Detta lyckades vi faktiskt med, dock på en lite väl pricey resturang. Men läget kunde en inte klaga på i alla fall!

Efter middag promenerade vi tillbaka mot bilen genom turistglesa gator och gränder. Sedan hemfärd och slut på fin dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: