bucketlist 2016 - så gick det

Kommer ni ihåg min nyårslista för detta året? Har själv glömt av den stundtals, men ändå faktiskt läst och påminnt mig själv om den. Tänkte visa er vad jag hunnit med respektive inte hunnit med. Sedan handlar det ju självklart bara inte om vad en hinner göra och inte, en kan ju ändra sig också. Det är ändå det som varit det fina med denna listan, den har fått vara helt kravlös och tänjbar. Har faktiskt börjat göra en ny lista för 2017, men där finns saker ännu att slipa på, så väntar ett tag med att publicera den här.
 
Några saker jag gjort:
  • Ta körkort - Minns knappt längre hur det kändes att kriga fram på min lilla moppe i ur och skur. Går typ ej att förklara hur mycket mitt körkort underlättat för mig.
  • Skaffa glasögon - Förmodligen det mest nödvändiga på listan pga såg verkligen som en kratta innan jag tog tag i mig själv och skaffade mig ett par glajjor.
  • Åka utomlands med vänner - I slutet av maj/ början av juni var jag och mina bästa personer en vecka på Kreta.
  • Skriva mer - Är så tacksam för att jag faktiskt tagit mig tid till att klottra ner smått och stort som cirkulerat i mitt huvud. Det har varit så behövligt och hjälpsamt för min egen del :')
  • Åka på roadtrip - Har hunnit med ett flertal av dessa till och med. Bråvalla, Malmö och även lite kortare vändor. Prisa körkort!!!
  • Läsa mer böcker - Under veckan på Kreta och sommarlovet överlag plöjde jag böcker, både fysiska samt i ljudformat.
  • Göra högskoleprovet - En annan grej jag behövde ta tag i och tog tag i. Det gick bra dessutom!
 
Några saker jag inte gjort:
  • Tatuera mig - Denna punkt kommer skickas direkt till 2017 års lista. Vill så gärna ha en liten tattoo.
  • Bli vegeterian - Äter nästan aldrig kött längre, men är inte heller fullbordad vegetarian pga unnar mig någon gång ibland om jag är sugen eller har brist på alternativ. Får se om detta ändras, men just nu är jag relativt nöjd med situationen.
  • Skaffa rutiner - Gav upp detta cirka direkt. Älskar tanken på rutiner. I praktiken? Värdelös på att skaffa dem/ upprätthålla dem/ se charmen i dem.
  • Dämpa min beslutsångest - Värre än någonsin :)))) Något att ta sig an nästa år.
  • Bara ägna min tid åt människor som förtjänar den - Äeeeeee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: