Vad är jag för typ av människa?


Vid matbordet?
Den som tar upp samtalsämnen och för dialog med alla. En sak som ofta leder till att jag glömmer av att äta, är cirka alltid klar sist. Äter jag med människor jag känner och trivs med är jag också gärna den som struntar i kniven och har armbågarna i bordet. Bordsskick är ingen hög prioritet.
 
På nattklubben?
Den som pratar och kramas, driver med sig själv och ofta gör bort sig lite. Faktiskt inte mig emot dock, finner det så mycket värre med dryga och överlägsna individer. Spelas bra musik, dvs annat än dunkdunkdunk, kan jag också fuldansa bättre än någon annan.
 

På stranden?
Om jag inte råkar somna i solstolen klarar jag max en kvart utan att göra något. Måste läsa en bok, samtala, lyssna på podcast eller på annat sätt hålla mig sysselsatt. Älskar också att bada om det är tillräckligt varmt, vilket också är bra för min rastlöshet.
 
På efterfest?
Den som äter allt den kan få tag på, haha, blir alltid JÄTTEhungrig framåt småtimmarna. Gillar också att prata om stora och små ting, om allt och inget. Älskar när kvällen inte tar slut bara för att festen gör det. Att åka hem med kompisar efter en sen kväll och bara hänga är ett av livets bättre fenomen.

 
I klädbutiker?
Den som ofta hittar mer än den behöver eller inget alls och som aldrig vågar köpa ett plagg som inte är svart, vitt, eller grått. Går gärna med en kompis eller liknande som kan hjälpa till att vara omdöme. Lider ju av beslutsångest så uppskattar alltid en röst utifrån som kan hjälpa mig våga för och emot och bestämma.
 
Hemma hos andra?
Den som bondar med föräldrar och gärna kraschar en familjemiddag. Älskar på riktigt att sitta och prata med mina vänners päron. Tror att jag överlag har lätt för att känna mig hemma hos andra men antar att det är en fråga om jämförelse. 


I sängen?
Där vill jag skeda med allt vare sig det är en kudde, katt, kille eller kompis. Tycker det är så mysigt att sova med andra och vill ligga så nära som möjligt. Mina vänner uppskattar detta olika mycket men de har inget val, haha.
 
På flygplan?
Jag älskar att flyga. Sitter gärna och tittar ut genom fönstret och funderar över vad som finns nedanför mig. Tycker det är så häftigt hur stor och varierande världen är. Brukar därför aldrig sova på plan, det känns som att jag missar så mycket då. Sitter gärna istället och läser, pratar eller lyssnar på musik.


Hemma en chilldag?
Den som först och främst ligger i sängen tills halva dagen passerat, och sedan aldrig riktigt får något gjort utan går och pillar med saker, startar upp nya projekt, fastnar i en serie och småäter tills det är dags att sova igen.
 
På morgonen/kvällen?
Är ganska morgonpigg av mig även om jag älskar att sova länge och att snooza massa massa. Men när jag väl tar mig upp är jag i nästan alla fall pigg och glad. Är dock kvällspigg också och hamnar sällan i sängen innan tolv. Sömn är med andra ord ingenting som jag får särskilt mycket av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: