Måndagslistan (som jag skrev i onsdags)

HAR DU
 
Folköl i kylen? Hahaha, in fact I do. Fick det av mina kompisar när jag fyllde år. Annars är det inget jag skulle köpa själv, är inte särskilt förtjust i öl.
 
Något husdjur? Katt som heter Majsan och är lite knäpp men ack så fin.
 
Någon favoriträtt? Typ tacos eller en kräääämig pasta.
 
Puder på dig? Inte för tillfället nej, men relativt ofta.
 
Några framtidsplaner? Inom den närmaste tiden är väl målen att ta körkort och gå på sommarlov, men i det långa loppet är det att ta studenten, resaresaresa och sedan plugga. 
 
Någon sjukdom? Nej, är lyckligt lottad på den fronten. Bortsett från lite pollenallergi på vårkanten har jag klarat mig bra.
 
Gymkort? Nepp, spendarar cirka all tid i ishallen och tränar jag själv gör jag det helst utomhus!
 
Några A:n? 14 st ifrån högstadiet och 5 st ifrån ettan. Är en pluggis för det mesta.
 
Något beroende? Socker och kaffe är det första som dyker upp i mitt huvud, men har säkert flera.
 
Nagellack? Ytterst sällan.
 
Någon vän som bor i ett annat land? Jaaaa, hela min amerikanska familj (som ju självfallet bor i USA), sedan folk som en känner genom konståkningen i typ Storbrittaninen, Hong Kong, Norge osv.

VEM
 
Avskyr du? Typ Donald Trump, Jimmie Åkesson och andra liknande idioter. Annars avskyr jag nog ingen människa direkt, kan hata personlighetsdrag hos personer men aldrig hela individen liksom. 
 
Längtar du mest efter? Systra mi, och min Chicago-familj <3
 
Stör du dig på? Trångsynta och självcentrerade människor.
 
Lagar mat? Pappa och jag.
 
Diskar? Vår diskmaskin lol, annars är det nog ganska jämnt fördelat mellan oss här hemma.

VILKEN
 
Tidning läser du? Läser väldigt sällan tidningar, men gillar Elle :)
 
Buss åker du oftast? Nuförtiden är det fram och tillbaka till Skövde, där jag har körlektioner med jämna mellanrum.
 
Dag fyller du år? Fjärde april.
 
Årstid föredrar du? Kan verkligen inte välja en här. Tycker det verkar så himla jobbigt att bara gilla en årstid som en går och längtar resten av året. Årstidsskiftningarna är det bästa som jag vet, ni vet när man är lite trött på vilken årstid det nu må vara, och så börjar en ny sådan och kommer med nytt väder, nya kläder och nya vanor och rutiner!

VAD
 
Gör du just nu? Förutom att pilla med den här listan så pluggar jag körkortsteori och dricker kaffe.
 
Gör dig till en bra människa? Mina åsikter och värderingar, att jag är snäll samt att jag alltid prioriterar alla i min omgivnings välmående.
 
Gör dig till en sämre människa? Min envishet som jag i de flesta fall ser som bra kan göra mig ganska bitter i vissa situationer. Vill alltid vara den som har rätt och borde verkligen bli bättre på att välja mina strider och inse oviktigheten med att alltid vinna varje diskussion.
 
Är roligast just nu? Ville svara isrevyn men kom på att den var slut :( Just nu är jag väl egentligen i någon slags mellanperiod, men om 29 (!!!) dagar åker jag och två fantastiska vänner till Grekland.
 
Vill du arbeta med? Denna frågan är så himla ångestladdad. Jag vet verkligen inte. Det variererar från journalist till arkitekt till något annat. Något som gör mig lycklig vet jag i alla fall.
 
Har du på dig nu? Mjukiskläder och glasögon.
 
Äger du för skor? Typ bara i färgerna svart och vitt. Mest converse och sneakers.
 
Har du för skostorlek? 39/40.
 
Läser du för bok? Har påbörjat Flykten från läger 14 men tyvärr fått pausa pga plugg :/ Älskar att läsa men hinner knappt under skolåret tyvärr.
 
Ska du göra nu? Fortsätta med körkortteorin, puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: