Dagens lista: julafton edition

Dagens kläder:
Vida byxor, glittrig polo och stundtals även en svart kofta.
 
Dagens smink:
Lite mer än vanligt, till exempel färg på läpparna och puder för ovanlighetens skull.
 
Dagens frisyr:
Platt, platt, platt och utsläppt.
 
Dagens händelse:
Pappas min när han insåg att vi köpt det han önskat sig i flera år till honom i julklapp. Började nästan gråta. Att ge är så mycket bättre än att få.
 
Dagens planer:
Dagsordningen såg ut enligt följande: vaknade, åt frukost, duschade och gjorde i ordnng mig, släkten kom, åt julbord, kollade Kalle Anka, tog en powernap, dukade fram julgodis, Tomten kom, öppnade paket, lekte paketleken, fikade, spelade sällskapsspel, sa hejdå till släkten, såg på en film, gick till sängs, somnade.
 
Dagens vill ha:
Ingenting alls. Kan inte vara mer nöjd och tacksam över min tillvaro idag. Eller jo, jag önskar verkligen att alla människor får känna sig som jag gör. Att ingen behöver vara ensam, eller på flykt, eller på något annat sätt berövad från kärlek och trygghet. Det önskar jag mig idag.
 
Dagens bästa mat:
Julbordet obviously. Matkoman sitter i än såhär dagen efter lol.
 
Dagens saknad:
Min storasyster som jag så gärna velat fira jul med. Inte lätt när vi bor så långt ifrån varandra.
 
Dagens humör:
Var verkligen helt genomlycklig hela dagen.
 
Dagens komplingmang:
Vid ett tillfälle under lunchen så började alla helt plötsligt överösa mig med komplimanger, haha. Det var verkligen jättelustigt och jag kommer inte ens ihåg hur det blev så. Men blev ju såklart glad!
 
Dagens längtan:
Kändes som att det enda som saknades igår var lite snö på marken.
 
Dagens tv-serie:
Måste ju här slå ett slag för årets julkalender. Tycker till skillnad från många andra att den varit helt fantastisk, men sedan så älskar jag ju Historieätarna också. Var faktiskt jätteledsen över att sista avsnittet visades igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: